Ludzie w Polsce i na całym świecie zbierają pieniądze na wszelkiego typu projekty. Coraz więcej zbiórek odbywa się przez Internet i jest z sukcesem realizowanych dzięki crowdfundingowi. To nic innego, jak finansowanie społecznościowe. Polega ono na dostarczeniu kapitału przez społeczność wirtualną, która chce wesprzeć twórczego pomysłodawcę i jego innowacyjny projekt. Zgromadzone w ten sposób środki mogą wynieść nawet kilka milionów złotych. Poznajcie najciekawsze zbiórki dla branży automotive.
Wodorowy Walijczyk
Riversimple, walijski producent samochodów, ma całkiem ambitne plany, bo chce zebrać 750 tys. funtów dzięki crowdfundingowi. Firma pragnie stworzyć alternatywę dla tych, którzy dość już mają silników benzynowych i wysokoprężnych, a także niewydajnych samochodów elektrycznych. Ich pomysł to „The Rasa”, czyli dwumiejscowe auto elektryczne napędzane wodorem. Jego zasięg to 300 mil, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 9,7 sekundy. Wiele kroków już udało sfinansować, jak testy i rozwój oprogramowania. Teraz Riversimple zbiera na budowę pierwszych 10 samochodów.
Tesla dla megamiast
Uniti to innowacyjny szwedzki projekt z dziedziny motoryzacji. Pomysłodawcy plan mają prosty. Polega on na stworzeniu niedrogiego, elektrycznego samochodu miejskiego, który ma służyć do codziennej jazdy po zatłoczonym mieście. Wszystko to sprawiło, że redaktorzy Buisness Insider nazwali projekt „Teslą dla megamiast”. Uniti ma jeździć po ulicach Wielkiej Brytanii i krajów skandynawskich już w 2020 r. Oprócz idei stworzenia całkowicie neutralnego dla środowiska auta, samochód zwraca na siebie uwagę swoim wyglądem. Futurystyczny kształt, jakby wyjęty prosto z klasycznego filmu science-fiction, przykuwa wzrok i na długo nie pozwala go oderwać. Pomysł ten tak spodobał się wirtualnej społeczności, że postanowiła ona sfinansować 110% zakładanej początkowo sumy.
Ekologia w stylu retro
Jeśli Uniti wydaje się Wam zbyt futurystyczny, to znaleźliśmy dla Was alternatywę. Nobe Cars przekonuje, że Estonię, która do tej pory była krajem małych producentów motocykli i autobusów, stać na więcej. Dlatego też zespół absolwentów Politechniki Tallińskiej postanowił zbudować pierwszą estońską fabrykę samochodów. W założeniu ma ona połączyć ekologię ze stylem retro. Pomysłodawcy przekonują, że ich prototyp podczas targów w Genewie przyciągał więcej spojrzeń niż Bugatti i Aston Martin. Ten trójkołowy ekoklasyk ma już swoich pierwszych entuzjastów, a crowdfunding do 2018 r. pomógł firmie zebrać ponad 157 tys. euro.
Patrz na drogę
Wśród nowatorskich pomysłów nie brakuje też takich, które mają ułatwić życie kierowcom. HUD (head-up display) to bezprzewodowy wyświetlacz, który po zamontowaniu w samochodzie umożliwia odbieranie połączeń, wysyłanie SMS-ów, a także sterowanie muzyką i nawigacją. Istnieje wiele zbiórek, które proponują rozwiązania w tej dziedzinie. Jedną z nich jest HUDWAY Cast. Jak przekonują jego twórcy, to jedyne w swoim rodzaju, przełomowe rozwiązanie zapewniające bezstresową i bezpieczną jazdę. Zbiórka zakończyła się sukcesem i juz dziś można samemu się przekonać, jak HUDWAY Cast sprawuje się w rzeczywistości
Masz pomysł? Zrealizuj go! Jeśli masz pomysł z dziedziny automotive, stwórz plan działania i nie bój się szukać finansowania w Internecie. Idea crowdfundingu opiera się przede wszystkim na chęci pomocy innym. Jeśli więc Twój projekt wyda się nowatorski lub bliski światopoglądowo ludziom, którzy siedzą po drugiej stronie ekranu, to z pewnością możesz liczyć na ich pomoc finansową. W Polsce crowdfunding jest legalny. Wymaga jednak odpowiedniego przygotowania od strony prawnej oraz podatkowej. Dlatego zaleca się korzystanie z usług portali finansowania społecznościowego, które zapewniają należytą ochronę i mają sprawdzony model prawny. W Internecie funkcjonuje około 1600 portali umożliwiających opisanie projektu, określenie nagród dla wspierających, a także celu finansowego i sposobu jego realizacji. Powodzenia!
Brak komentarzy.