Škoda na Tour de France – podsumowanie – Blog Skoda Grupa Cichy
Menu

Škoda na Tour de France – podsumowanie

Są takie imprezy sportowe, które rozgrzewają i poruszają miliony widzów. Jedną z nich jest Tour de France, czyli największy i najbardziej prestiżowy wyścig szosowy na świecie. W tym roku Škoda już po raz 16. wsparła organizatorów i uczestników oraz zaprezentowała miłośnikom kolarstwa to, co ma najlepsze. 

106. Tour de France

Wszytko rozpoczęło się 6. lipca w Brukseli. W tym roku organizatorzy nie oszczędzili zawodników. Kolarze spinali mięśnie w Alpach i Pirenejach oraz wylewali siódme poty podjeżdżając na wysokość powyżej 2 tys. m n.p.m. Po ponad 3,5 tys. kilometrów zawodnicy dotarli do upragnionej mety w Paryżu. 28. lipca na Champs-Elysées rozbrzmiał hymn kolumbijski. Oto 106. edycję wyścigu wygrał zaledwie 22-letni Egan Bernal. Młody Kolumbijczyk ma co świętować, bo tegoroczna trasa była jedną z najtrudniejszych w historii Wielkiej Pętli. Musiały się na niej sprawdzić nie tylko rowery, ale i samochody.

Tak to się zaczęło

Škoda od początków swego istnienia była związana z kolarstwem. Kiedy mechanik Laurin i księgowy Klement założyli w Mladá Boleslav swoją pierwszą firmę, początkowo zajmowali się naprawą i produkcją rowerów Slavia. Dziś Škoda wspiera wiele imprez kolarskich, a akcesoria rowerowe są integralną częścią jej oferty. W 2004 r. marka stała się partnerem Amaury Sport Organisation, odpowiadającej za najsłynniejszy kolarski wyścig na świecie, a w marcu tego roku obie strony przedłużyły udaną współpracę na kolejne 5 lat.

Samochody do zadań specjalnych

Škoda od 2004 r. udostępnia A.S.O samochody, przed którymi organizatorzy stawiają najróżniejsze i najtrudniejsze zadania. Najwięcej, bo aż 300 aut ze znakiem skrzydlatej strzały wyjechało na trasę Tour de France w 2011 r. Podczas tegorocznej edycji Škoda zapewniła organizatorom i kierownictwu wyścigu flotę 250 samochodów. Na torze można było zobaczyć całą gamę najlepszych modeli czeskiej marki, od SUVów do zadań specjalnych (Kodiaq i Karoq), przez praktyczną Octavię, po flagowego Superba. To właśnie dwie podstawowe cechy Škody – niezawodność i przestronność wnętrza – są głównymi zaletami aut biorących udział w peletonie.

Superb dla dyrektora

Od początku współpracy Škody z A.S.O dyrektor wyścigu Christian Prudhomme porusza się kolejnymi generacjami Superba. Nie inaczej było w tym roku. Niespodzianką peletonu był specjalny flagowy model czeskiej marki, pokryty lakierem Corrida Red i naszpikowany antenami oraz mikrofonami. Prudhomme już od dawna podkreśla, że jego Superb to dla niego coś więcej, niż tylko samochód. Dzięki niemu mógł towarzyszyć kolarzom podczas wyścigu i komunikować się z obsługą. Auto nie pełniło jednak tylko funkcji centrum dowodzenia. Prudhomme na tylnej kanapie podejmował znakomitych gości, których mógł częstować schłodzonym szampanem z wbudowanego minibaru. Z jego zaproszenia skorzystał sam prezydent Francji Emmanuel Macron.

Trofea dla zwycięzców

Od 2011 roku projektanci Škody odpowiadają także za wygląd pucharów dla najlepszych kolarzy Tour de France. Zwycięzcom wręczył je Alain Favey, członek zarządu Škoda Auto ds. sprzedaży i marketingu. Podczas tej edycji designerzy sięgnęli po tradycyjną technikę szlifowania szkła i klasyczny czeski wzór „Spitzstein”. Dzięki niemu krystaliczne tafle pucharów nabrały trójwymiarowego wyrazu. Projektanci Škody zawsze – czy to w przypadku samochodów, czy trofeów – przykładają ogromną wagę do proporcji oraz precyzji wykonania. W rezultacie puchary są szlachetne, nietuzinkowe i ekskluzywne.

Po raz pierwszy

Choć Škoda od lat wspiera Wielką Pętlę, to w tym roku po raz pierwszy zdecydowała się sponsorować prestiżową zieloną koszulkę dla lidera klasyfikacji punktowej. Tegoroczna edycja przyniosła także innowację w postaci aplikacji Tour de France, której Škoda jest wyłącznym partnerem. Entuzjaści kolarstwa mogli w niej oglądać transmisje na żywo i przeglądać aktualne rankingi, a nawet śledzić zawodników w czasie rzeczywistym.  

Wspólny sukces

106. edycja Tour de France emocjonowała i zaskakiwała tak fanów kolarstwa, jak entuzjastów motoryzacji. Bez wątpienia to już kolejny wyścig, który jest wspólnym sukcesem Škody i A.S.O. Możecie być pewni, że dziś, kiedy emocje widzów już opadły, konstruktorzy w Mladá Boleslav już obmyślają co przygotować na kolejną edycję.

Brak komentarzy.

Zostaw komentarz

Jesteśmy autoryzowanym dealerem marki Skoda. Zajmujemy się sprzedażą nowych i używanych samochodów oraz oryginalnych części i akcesoriów tej marki.

Jesteśmy firmą należącą do Grupy Cichy, jednej z największych w Polsce firm działających w branży samochodowej od 1986 roku (www.ahc-grupa-cichy.pl/).

Adres:
Škoda Grupa Cichy
ul. Unii Lubelskiej 5, 61-249 Poznań

Dane kontaktowe:

SALON: Telefon:61 878 20 00
Email: sprzedaz@ahc-grupa-cichy.pl

SERWIS: Telefon:61 878 20 20
Email: serwis@ahc-grupa-cichy.pl